Boka din resa säkert på nätet

Expedia.se, den globala nätresebyrån Expedias svenska resesajt, ger svenska konsumenter tips för att säkert boka resan på nätet.

- Vi vill ge svenska resenärer några goda råd när det kommer till att planera och boka semesterresan på nätet. Det är säkert att boka online men det gäller att välja en väletablerad och pålitlig aktör, på sätt går det att undvika nätbluffar, säger Mikael Andersson VD för Expedia Europa.

Så bokar du resan säkert på nätet:

• Kontrollera att resebyrån har telefonnummer till en kundtjänst med generösa öppettider där du kan få personlig hjälp
  • Kontrollera att resebyrån har en säker anslutning för betalning med kontokortsnummer – en säker anslutning börjar med https:// istället för http://
  • Väletablerade resebyråer online har omfattande integritetspolicys som finns publicerade på sajten
  • Googla och undersök resebyråns bakgrund. Är det ett solitt bolag? Har det funnits länge på marknaden?
  • Kontrollera att resebyrån rekommeras av andra - fråga familj och vänner om råd, Googla och kolla reseforum på nätet.

För information vänligen kontakta: Johanna Zetterlund, expedia@golinharris.se alt. 08-506 353 27

Expedia.se är en del av Expedia, Inc – världens ledande nätreseföretag som hjälper miljoner resenärer i månaden att enkelt planera och boka resor. Expedia, Inc:s olika företag ansvarar för 80 försäljningsplatser i nära 60 länder med webbsajter i Nordamerika, Syd- och Centralamerika, Europa, Mellanöstern, Afrika och Asien. Expedia, Inc är en del av S&P 500 index. För mer information: http://www.expediainc.com/ (NASDAQ: EXPE).

You might also like :