Cedarbrook Lodge utanför Seattle – världens bästa hotell om gästerna själva får välja

Expedia.se presenterar Insiders' Select:

Nu har en halv miljon gäster tyckt till om sin hotellvistelse och utifrån deras utvärderingar har en lista på världens 500 bästa hotell satts samman. Det är världens ledande nätresebyrå Expedia som står bakom denna årliga utvärdering av över 135 000 hotell. I år är det Cedarbrook Lodge i natursköna Seattle som har utsetts till världens mest omtyckta hotell om hotellgästen får välja.

Listan Insiders' Select är baserad på en halv miljon hotellgästers omdömen om hotell världen över, där servicenivå och totalupplevelse är ett par av parametrarna som bedöms. I år är det hotellet Cedarbrook Lodge i utkanten av Seattle som utnämns till gästernas favorit. Hotellet är beläget i en naturskön miljö, omgiven av frodiga våtmarker. Cedarbrook Lodge utmärker sig för sin höga servicenivå och rekommenderas av 99 procent av alla gäster enligt Insiders’ Select. På andra och tredje plats kommer två italienska hotell – romantiska Antiche Figure i Venedig och moderna iQ Hotel Roma i Rom. Andra hotell som utmärker sig är lyxhotellet Hotel Monterey i Kyoto, Japan, och det orientaliska Les Terres M’Barka i Marrakech, Marocko.

Kvalité och valuta för pengarna
Expedias lista Insiders' Select samlar alla typer av hotell i olika prisklasser och stjärnmärkningar, allt från charmiga familjehotell till glamorösa lyxboenden. Den gemensamma nämnaren för hotellen är att de har en god service och att de ger kunden en känsla av att få valuta för pengarna.

- Det faktiska värdet av hotellet och totalupplevelsen är svårare att mäta än ren lyx. Insiders' Select fyller därför en viktig funktion eftersom den utgår från konsumenternas egna val och ärliga bedömning av sin vistelse, säger Susanne Svensson som är nordisk marknadschef på Expedia.

Utvärdering i tre steg

Expedia skapar Insiders' Select- listan efter en noggrann utvärdering i tre steg. Den viktigaste komponenten är de 500 000 seriösa kundutvärderingarna från det senast halvåret. Tillsammans med en undersökning bland Expedias marknadschefer och en prisjämförelse utgör kundernas omdömen basen för resultatet. Tanken är att med dessa komponenter göra det möjligt för resenärer att enkelt kunna se vilka hotell som levererar utmärkt service till ett bra pris.

- Om resenären föredrar tips av Expedias experter eller från andra resenärer, eller en kombination av dessa, kan denne med Insiders’ Select välja vilken parameter som är viktigast för just den resan. I Insiders' Select inkluderas faktorer som annars inte framgår vid bokning, men som kan vara avgörande för hotellupplevelsen. Vi hoppas därför att listan gör reseplanering enklare, menar Susanne Svensson.

Hotelltoppen världen - enligt kunderna

1. Sheraton La Caleta Resort & Sp, Kanarieöarna, Spanien

10.  Hotel d'Europe, Provence, Frankrike

Hela listan Insiders’ Select hittar du här,

Den som bokar hotell på Expedia.se kan filtrera sin sökning så att man får en lista över hotellen som ingår i Insiders' Select på den valda destinationen

För mer information vänligen kontakta: Johanna Faijersson, presskontakt Expedia.se på expedia@golinharris.se

Expedia grundades 1996 och är världens ledande nätresebyrå. Expedia.se lanserades 2009. På sajten kan resenärer välja mellan 135 000 hotell världen över – från femstjärniga lyxhotell till lägenhetshotell och vandrarhem. Resenären kan även boka flyg med 450 olika flygbolag, hyra bil med ledande uthyrningsfirmor, samt sätta samman sina egna paketresor, genom att kombinera flyg, hotell och hyrbil.