Expedia lanserar Media Lounge för iPhone och iPod touch – erbjuder resenärer gratis betalappar

Expedia lanserar Media Lounge för iPhone och iPod touch –  erbjuder resenärer gratis betalappar

Expedia, världens största fullserviceresebyrå inom nätresor, introducerar idag Media Lounge, en ny tjänst i Expedias app för iPhone och iPod touch.

Genom Media Lounge kommer användare av Expedias app att kunna hämta betalappar som kan göra deras resor enklare och smidigare. Det första erbjudande som finns tillgängligt i Media Lounge är Over, en app för fotoredigering där resenären kan göra sina foton mer personliga genom att lägga till text- och bildmaterial. Over kostar vanligtvis 15 kronor, men den är tillgänglig gratis genom Media Lounge under en begränsad tid.

Dessutom kommer Expedias app att rekommendera både gratis- och betalappar som kan hjälpa resenärer med sina resor. Alla appar är noggrant utvalda för att förbättra reseupplevelsen för användarna.

"Vi på Expedia tycker att teknologi ska ge resenären en smidig upplevelse på alla stadier – före, under och efter resan", säger John Kim, Senior Vice President på Expedia. "I och med introduktionen av Media Lounge tar vi nästa steg för att erbjuda en mer komplett reseupplevelse för våra användare."

Expedias app är tillgänglig gratis genom App Store för iPhone och iPod touch eller på www.AppStore.com/Expedia. Appen är tillgänglig i 25 länder och är översatt efter ländernas huvudsakliga språk. Specifika erbjudanden genom Media Lounge och regler varierar beroende på region och tillgänglighet. Nytt innehåll kommer att vara tillgängligt i Media Lounge under första veckan varje månad.

För mer information besök www.expedia.com/medialounge.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Presskontakt Cecilia Ericson, tel: 08-506 353 12, e-post: expedia@golinharris.se

Expedia är världens ledande internetbaserade resebyrå och erbjuder över 260 000 boendealternativ världen över (så som hotell, lägenhetshotell, bed and breakfast och vandrarhem),flygbiljetter med fler än 400 flygbolag och även möjligheten att boka hyrbil och ett brett utbud av aktiviteter. Genom att kombinera ett stort utbud med specialanpassade sökverktyg hjälper Expedia.se resenärer att hitta och skapa resor som bäst passar personliga önskemål. Med Expedias mobilapplikation kan resenärer planera och boka flyg- och hotell under resans gång. Expedias applikation erbjuder flera reseverktyg bland annat kartor över flygplatser, in-och utcheckningsinformation och färdbeskrivning till hotell. För restips och inspiration besökfacebook.com/expedia.se.

Expedia.se är en del av varumärket Expedia Inc. Företaget erbjuder företags- och privatresor, driver ökad efterfrågan och bokningar direkt till reseleverantörer och ger annonsörer möjlighet att nå ut till en värdefull målgrupp av resenärer genom Expedia Market Solutions. Expedia driver också bokningar för några av världens ledande flygbolag och hotellkedjor, betydande konsumentmärken, tungt trafikerade internetsidor och tusentals av aktiva partners genom Expedia® Affiliate Network. (NASDAQ: EXPE) För företags- och branschnyheter besök www.expediainc.comeller följs oss på Twttier @expediainc.

Registrerade varumärken och logotyper tillhör sina respektive ägare. © 2014 Expedia, Inc. Fullständiga rättigheter. CST: 2029030-50

You might also like :