Sommar-rea på de hundra populäraste resmålen

Konsumentinformation från Expedia.se:

Sommar-rea på de hundra populäraste resmålen

Har du fortfarande inte hittat din drömresa i sommar? Nätresebyrån Expedia.se låter kunderna själva skapa sina resepaket med kraftiga rabatter på de hundra mest populära destinationerna och hotellen under hela sommaren.

Traditionellt är sommaren den dyraste och mest populära tiden för svenskar att resa. Men det är inte bara sista-minuten-charter som gäller om man vill resa billigt.

- För många resebyråer innebär högsäsongen en möjlighet att ta ut högre priser på de mest populära resorna och dumpa de som ingen vill ha. Men vi väljer att lyssna på våra kunder och gör alltså istället tvärtom – sänker priserna på destinationer som resenärerna verkligen efterfrågar, säger Mikael Andersson, Europachef på Expedia.

Många svenskar njuter av värmeböljan, men för de som vill resa iväg i sommar finns det fortfarande möjlighet att boka resor och spara pengar till destinationer världen över. Kanske är det någon som vill svalka sig på kyligare destinationer såsom Reykjavik?

De förmånliga prisreduktionerna gäller för tusentals hotell på Expedia. Resenärer kan redan spara upp till 20 procent genom att boka flyg och hotell ihop och nu är rabatterna upp till 40 procent. Rabatterna gäller för resor mellan den 1 juli och 31 augusti, och för många längväga resor ända fram till slutet av oktober.

- Expedia har lokala experter i 170 länder och har nära samarbeten med hotell och flygbolag världen över. Det ger oss möjligheten att erbjuda en enorm bredd av hotell och destinationer vilket gör det enkelt för resenärer att på egen hand sätta ihop drömresan - och dessutom just nu med svårslagna rabatter till hela världen, säger Mikael Andersson.

Exempel på långväga resmål med rabatter upp till 40 procent: Phuket, Cancun, Las Vegas, Ko Samui, Chicago, Marrakech, Tokyo, Bangkok, Barbados, Dubai.

Exempel på Europeiska resmål med rabatter upp till 40 procent: Milano, Reykjavik, Lissabon, Köpenhamn, Antwerpen, Venedig, Frankfurt, Helsingfors.

Exempel på priser till svenskarnas favorit sol- och bad destinationer, 24 till 31 juli 2010.*

• Nice. I vecka med flyg och boende med frukost på 4-stjärniga Hotel Nice Riviera.
    9 872 sek per person för bokning för 2 personer i dubbelrum.
  • Miami Beach.I vecka med flyg och boende med frukost på 3-stjärniga Best Western Atlantic Beach Resort.  12 319 sek per person för bokning för 2 personer i dubbelrum.
  • Algarve. 1 vecka med flyg och boende med frukost på 4-stjärnigs Hotel Baie Grande.
    7086 kr per person för bokning för 2 personer i dubbelrum.

*Prisuppgifterna togs fram den 12 juli 2010.

För alla erbjudanden besök www.expedia.se sök på destinationen du vill besöka och hitta erbjudande.

För mer information vänligen kontakta: Johanna Zetterlund, expedia@golinharris.se alt. 08-506 353 27
Expedias pressrum: http://press.expedia.se/

Expedia grundades av Microsoft 1995. Idag är bolaget världens ledande onlineresebyrå med resesajter på 19 marknader och över 8 000 anställda över hela världen. I Sverige har Expedia.se funnits sedan 2006, till en början endast med möjligheten att boka hotell och hyrbilar. Under 2009 inkluderades även flyg och paketresor i sajtens erbjudande. Idag har Expedia samarbeten med 110 000 hotell, 450 flygbolag och samtliga officiella hyrbilsföretag i världen. Vd för den svenska verksamheten är Mikael Andersson, som även ansvarar för marknaderna i Europa, Mellanöstern och Afrika.

You might also like :